" به
سامانه جامع پاسخگویی به شکایات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوش
آمدید"
با توجه
به اینکه در جامعه کنونی کنترل و نظارت بر دستگاه های گسترده با روش ها و ابزار
سنتی گذشته به خوبی میسر نمی شود. استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که بتواند
فاصله بین دستگاه ها و مردم شریف را از میان بردارد ، ضروری است. امروزه هیچ فردی
و معصوم و هیچ سازمانی بی عیب یا کامل نیست ، لذا از عموم مردم شریف میهن اسلامی
مان دعوت می نماییم با انعکاس نظرات خود ، ما را در بهتر اداره کردن این دستگاه
عظیم یاری دهند.
پیش از
تنظیم شکایت ، حتما مطالب و نکات ذیل را مطالعه و توجه فرمایید :
1-
شکایت
باید مدلل و مستند باشد ، به شکایاتی که فاقد مستندات لازم باشد ترتیب اثر داده
نخواهد شد.
2-
به شکایاتی
که قبلا در سامانه ثبت گردیده و نتیجه بررسی ( رد شکایت ، خاتمه رسیدگی )
شهروند
گرامی با سلام و عرض ادب
در
راستای اجرای ماده 25 قانون ارتقای سلامت
نظام اداری و مقابله با فساد در وزارت متبوع و سازمانهای تابعه ، سامانه جامع
پاسخگوئی به شکایات ، در مرداد ماه سال 1395 به بهره برداری رسید . لذا چنانچه از
نحوه ارائه خدمات در این وزارتخانه ، سازمانهای وابسته و ادارات اجرایی استانها در
زمینه های نقض قوانین ، اطاله رسیدگی و عدم پاسخگوئی شکایتی داشته باشید ، با
رعایت نکات زیر ارسال ، تا وفق مقررات به آن رسیدگی شود . ضمناً این سامانه آماده
دریافت نظرات ، پیشنهادها و همچنین تقدیر و تشکر از همکاران و واحدهای ستادی و اجرایی
وزارت متبوع میباشد .
1
– درمواردی مانند اخراج از کار ،
درخواست برقراری مقرری بیمه بیکاری ، اعتراض به مراجع حل اختلاف ، حوادث ناشی از
کار ، تشکلات کارگری وکارفرمایی ، کاریابیها ، فرهنگی و اجتماعی و .... ابتدا میبایست به نزدیکترین ادارات تعاون کار و
رفاه اجتماعی استان و یا شهرستان محل کار و یا زندگی خود مراجعه نمائید .
2
– درصورت اعتراض به حذف یارانه نقدی
، صرفاً میبایست به سایت www.yaraneh10.ir مراجعه
و درخواست خود راثبت نمائید .
3
– مطابق با دستورالعمل رسیدگی به
شکایات تعاونیها ، شکایات مربوط به تخلفات هیأت مدیره تعاونیها ، ابتدا باید از
طریق بازرس و هیأت مدیره شرکت تعاونی مذکور پیگیری شود . درصورتیکه شاکی مدارکی
دال برمراجعه قبلی به بازرس ، هیأت مدیره و یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی
استان مربوطه دارد باید ضمیمه نماید .
4
– شکایات مربوط به حوزه تعاون در
صورتی مورد رسیدگی قرار می گیرند که براساس ماده 65 قانون بخش تعاونی جمهوری
اسلامی ایران مشمول نظارت در اجرای قوانین و مقررات مربوط به بخش تعاونی و در حوزه
وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (موضوع ماده 66) باشند . لذا
شکایات خارج از حوزه نظارتی وزارت متبوع به عهده مراجع قانونی و قضایی است .
5
– به شکایات فاقد مشخصات دقیق و یا
غیرمرتبط با وظایف و مأموریتهای وزارت متبوع رسیدگی نخواهد شد .
6
– ضروری است قبل از ثبت درخواست خود
، راهنمای هربخش را به دقت مطالعه نمائید .
7
– ثبت شکایات صرفاً می بایست به
صورت سیستماتیک و غیرحضوری از طریق این سامانه صورت پذیرفته و کلیه مراحل رسیدگی
از طریق ارسال پیامک و همچنین ورود به سامانه ، توسط شهروند قابل پیگیری میباشد .
ورود
از طریق سایت وزارت متبوع و ثبت شکایات :
http ://www.mcls.gov.ir
ورود
از طریق سایت دفتر مدیریت عملکرد و ثبت شکایات :
http ://pm.mcls.gov.ir
آدرس
درگاه ورودی به سامانه :
https://pm.mcls.gov.ir/fa/samane
وزارت
تعاون، کار و رفاه اجتماعی
دفتر
مدیریت عملکرد